ACC Industrie

ACC Industrie kiest MAN TGE

Transport Wereld

12-9-2019

We trappen het nieuwe seizoen van Transportwereld af met de Truck Experience; een uitgebreide kennismaking van drie beroepschauffeurs met een zevental gloednieuwe trucks. In deze eerste aflevering kom...

Lees meer
ACC Industrie kiest MAN TGE

ACC Industrie kiest MAN TGE

ACC Industrie uit Oudewater is specialist op het gebied van transportkoeling, overdruksystemen, airconditioning, radiateurs, koeling en verwarming voor de automotive en de grondverzetbranche. Met drie MAN TGE servicewagens wordt service en onderhoud gepleegd bij de klanten door heel Nederland. Dat stelt hoge eisen aan de bestelwagens en daar voldoet de MAN TGE volledig aan volgens eigenaar Wim Zwanenburg van ACC Industrie.

ACC Industrie uit Oudewater is specialist op het gebied van transportkoeling, overdruksystemen, airconditioning, radiateurs, koeling en verwarming voor de automotive en de grondverzetbranche. Met drie MAN TGE servicewagens wordt service en onderhoud gepleegd bij de klanten door heel Nederland. Dat stelt hoge eisen aan de bestelwagens en daar voldoet de MAN TGE volledig aan volgens eigenaar Wim Zwanenburg van ACC Industrie.


 

  • Comfort gaf de doorslag

ACC Industrie uit Oudewater is specialist op het gebied van transportkoeling, overdruksystemen, airconditioning, radiateurs, koeling en verwarming voor de automotive en de grondverzetbranche. Met drie MAN TGE servicewagens wordt service en onderhoud gepleegd bij de klanten door heel Nederland. Dat stelt hoge eisen aan de bestelwagens en daar voldoet de MAN TGE volledig aan volgens eigenaar Wim Zwanenburg van ACC Industrie.

’Veel van ons werk bestaat er uit dat we bij de klant of bij de dealer overdruksystemen opbouwen op vrachtwagens en grondverzetmachines. Dat zijn installaties waarmee de chauffeur of machinist in een veilige omgeving zit in zijn cabine als er in vervuilde grond gewerkt moet worden. Door met filters te werken wordt de vervuiling afgevangen en komt er uitsluitend schone lucht in de cabine en door overdruk te creëren kan er geen lucht buiten de filters om de cabine in stromen. Daarnaast repareren we heel veel aircosystemen in landbouwtractoren en graafmachines, bouwen we bestelwagens om tot koel- en/of vriesauto’s en doen we uiteraard ook de reparatie van deze koelsystemen. Ook repareren en reviseren we radiateuren op maat voor bijvoorbeeld klassieke voertuigen’’, aldus Wim Zwanenburg.

Bedrijfswagendealer

Het werkgebied van ACC Industries omvat in principe heel Nederland, maar de nadruk ligt op het midden van het land. De servicewagens rijden gemiddeld rond de 40.000 kilometer per jaar en dat stelt eisen aan het comfort. ‘Ik zocht een snelle en betrouwbare bestelwagen met voldoende volume. MAN Trucks dealer Van Leeuwen Truckservice maakte mij eigenlijk al voor de introductie enthousiast voor de MAN TGE en ik was dan ook één van de eerste klanten voor deze bestelwagen. Wat me aantrok was vooral de dealerorganisatie. Een bedrijfswagendealer begrijpt onze business en snapt dat vervangend vervoer geen optie is als je een ingerichte servicewagen hebt. Ons past maar één ding, en dat is zo snel mogelijk repareren. Ook al is dat na sluitingstijd. Van Leeuwen Truckservice geeft daarmee de service die wij ook onze klanten bieden, en dat is belangrijk’’.

Maximaal beladen

De eerste MAN TGE werd al in 2017 in bedrijf genomen en die doet het boven verwachting. Het is de vaste auto van Richard Gerritsen en hij is er bijzonder tevreden over. ‘Dit is de lange wielbasis met het hoge dak en die is bij ons altijd maximaal beladen door de werkplaatsinrichting. Met de 180 pk motor met automaat heeft de TGE daar totaal geen moeite mee. Ik vind het een hele fijne en comfortabele bestelwagen’, aldus Richard. Directeur Wim Zwanenburg is ook bijzonder content met de MAN TGE. Hij roemt vooral het lage verbruik en de hoge betrouwbaarheid.

Extra dynamo

Door de bewezen kwaliteit en de overtroffen verwachtingen van de eerste TGE werden begin 2019 twee nieuwe MAN TGE bestelwagens in gebruik genomen. Een identieke uitvoering als de eerste en een kortere versie. Daarin is de zware generator vervangen door een extra dynamo waardoor de dieselmotor, middels een omvormer, voor 220 Volt aan boord zorgt. Dat scheelt ruimte en gewicht en om die reden kon er gekozen worden voor een compactere versie. Hernis ten Bosch is de vaste bestuurder van deze MAN en ook hij is er bijzonder tevreden over. Dat geldt ook voor Andres van Leeuwen die het drietal compleet maakt.

Bij de foto vlnr: Andres van Leeuwen, Hernis ten Bosch en Richard Gerritsen.