Bos Moordrecht kiest voor continuïteit én comfort met twee nieuwe MAN TGS-trucks
Bos Moordrecht kiest voor continuïteit én comfort met twee nieuwe MAN TGS-trucks
Zand, grond en wegenbouwmaterialen door heel Zuid-Holland vervoeren, daar weet Bos Moordrecht alles van. Onlangs werden twee nieuwe MAN TGS-trucks aan het familiebedrijf afgeleverd: een vijfasser en een vierasser. “We rijden bijna alleen maar MAN,” vertelt Jan-Frank Bos. “Dat werkt gewoon prettig, zeker met onze eigen werkplaats.
Twee nieuwe trucks, exact op tijd
De nieuwe TGS-trucks zijn eind 2024 en begin 2025 geleverd, met het oog op de invoering van milieuzones. “Voor die tijd moesten de voertuigen op kenteken staan. Bij de concurrent konden we het gewenste type niet op tijd krijgen,” vertelt Jan-Frank. “MAN kon dat wel, met precies de configuratie die we nodig hadden, inclusief het juiste totaalgewicht bij de vierasser.”
Al twaalf MAN-trucks in de vloot
Bos Moordrecht rijdt al decennialang met MAN. In totaal telt het wagenpark twaalf MAN-trucks, waaronder één TGX, twee TGM’s en een reeks TGS’en in verschillende uitvoeringen. Die laatste categorie is bij uitstek geschikt voor inzet in de bouw en infra, dankzij het robuuste ontwerp, de krachtige aandrijflijnen en de flexibele configuratiemogelijkheden. Daarmee sluit MAN perfect aan op het werk van Bos Moordrecht in het grondverzet en de wegenbouw.
Comfort en herkenbaarheid voor chauffeurs
Voor chauffeurs is comfort essentieel en dat zit bij MAN volgens Bos Moordrecht wel goed. “Je hoort van chauffeurs dat het fijne auto’s zijn,” vertelt Jan-Frank Bos. Zeker als kieptruck zijn ze comfortabel in gebruik. En doordat er meerdere soortgelijke voertuigen in het wagenpark staan, kunnen chauffeurs makkelijk wisselen. Ook in de werkplaats zorgt dat voor herkenbaarheid en praktisch voordeel.
Al sinds de jaren ’90 klant bij LEEUWEN TRUCKS & VANS
De samenwerking met LEEUWEN TRUCKS & VANS gaat ver terug. “We kwamen vroeger alleen langs voor de APK. Daarna zijn we overgestapt op MAN, en eigenlijk nooit meer weggegaan,” vertelt Jan-Frank Bos. “De service is goed.” Een relatie van tientallen jaren, gebouwd op vertrouwen en ervaring.
Wel aan verduurzaming denken, nog geen elektrische stap
Elektrisch rijden is voorlopig nog geen optie voor Bos Moordrecht, al wordt er wel eens met HVO100 gereden. “Op dit moment is elektrisch nog niet rendabel, zeker niet als je de auto maar een deel van het jaar nodig hebt. Maar we denken er natuurlijk wel over na.” De twee nieuwe trucks zijn dus bewust nog op diesel aangeschaft, maar wel klaar voor de toekomst.
LEEUWEN TRUCKS & VANS bedankt Bos Moordrecht voor de jarenlange samenwerking en wenst het hele team veel veilige én comfortabele kilometers met de nieuwe aanwinsten!