Kalmar kiest voor 12 MAN TGE’s: “Tot nu toe zijn de monteurs ontzettend tevreden”
Kalmar Netherlands B.V. heeft gekozen voor 12 nieuwe MAN TGE’s. De serviceorganisatie werkt door heel Nederland en zocht betrouwbare, comfortabele bussen voor hun monteurs. De eerste tien zijn inmiddels afgeleverd, de laatste volgen deze maand.
“Dit is hun werkplek”
De monteurs van Kalmar rijden het hele land door met een volledig ingerichte bus. André Bremmer, service manager:
“De bussen zitten vol met kasten en gereedschap. Wat voor mij mijn laptop en bureau is, is voor hen de servicewagen.”
Het comfort in de bus speelt daarbij een belangrijke rol. “Als je de hele dag onder machines ligt en dan ook nog in de file moet rijden, is automaat gewoon fijner. Nu kunnen ze ‘m gewoon op de automatische stand zetten of op de cruise control.”
Avondservice gaf de doorslag
Voor Kalmar was dit de eerste bestelling bij LEEUWEN TRUCKS & VANS. Ze bezochten meerdere dealers, waaronder Ford, Mercedes en Volkswagen.
“We zijn uiteindelijk bij de MAN terechtgekomen, ook omdat ze avondservice bieden. Drie avonden in de week kunnen we de bus brengen voor een beurt en de volgende ochtend weer ophalen. Dat gaf echt de doorslag.”
Standaard uitgerust - met praktische extra’s
Alle twaalf TGE’s zijn gelijk uitgevoerd in lengte, hoogte en opties. Daarnaast zijn de voertuigen voorzien van enkele aanvullende pakketten en accessoires, waaronder een treeplank aan de zijkant.
Tevreden chauffeurs - met een klein leermoment
De eerste ervaringen met de MAN TGE’s zijn positief. De monteurs zijn tevreden over het comfort en de rijervaring. Sommige rijhulpsystemen, zoals de standaard ingeschakelde line assist, vragen in het begin wat gewenning. Het systeem reageert soms ook op smalle wegen of fietsstroken, wat even wennen is. Maar met de juiste instellingen en meer ervaring achter het stuur wordt het al snel onderdeel van de dagelijkse rit.
“Volgend jaar gaan we weer aan tafel”
De samenwerking met LEEUWEN smaakt naar meer. “Het was de eerste keer dat we met jullie werkten. In juli vorig jaar hebben we de bestelling gedaan en alles is keurig voor het eind van het jaar op kenteken gezet, zodat we geen extra BPM hoefden te betalen.”
De toekomst?
“Aan het eind van dit jaar of begin volgend jaar moeten er weer een paar bussen vervangen worden. Dus dan gaan we opnieuw om tafel zitten.”
We bedanken Kalmar Netherlands B.V. voor het vertrouwen en wensen alle monteurs heel veel veilige en comfortabele kilometers toe. We kijken uit naar het vervolg van onze samenwerking!