ONTDEK DE NIEUWE MAN TRUCKS LAGERE R&O KOSTEN EN MAXIMAAL LAADVERMOGEN

De focus bij de ontwikkeling van de nieuwe MAN TGX lag op de verlaging van de reparatie- en onderhoudskosten. Dat is gelukt, want de R&O-kosten zijn -bij een MAN ComfortSuper contract- met maar liefst 3% verlaagd. Daarnaast heeft de nieuwe MAN TGX een maximaal laadvermogen dankzij de lichtgewicht D15 motoren die maar liefst 230 kilo lichter zijn dan hun voorganger.

ONTDEK DE NIEUWE MAN TRUCKS
LAGERE R&O KOSTEN EN MAXIMAAL LAADVERMOGEN

De focus bij de ontwikkeling van de nieuwe MAN TGX lag op de verlaging van de reparatie- en onderhoudskosten. Dat is gelukt, want de R&O-kosten zijn -bij een MAN ComfortSuper contract- met maar liefst 3% verlaagd. Daarnaast heeft de nieuwe MAN TGX een maximaal laadvermogen dankzij de lichtgewicht D15 motoren die maar liefst 230 kilo lichter zijn dan hun voorganger.

Nieuwe D15 Euro 6D motoren
Met de nieuwe MAN D15-serie presenteert MAN een compleet assortiment motoren dat voldoet aan de strenge bepalingen van de nieuwe Euro 6d emissienorm op een brandstofzuinige en servicevriendelijke manier.

• De nieuwe D15 motor combineert een lagere cilinderinhoud met een hoger vermogen én een lager eigen gewicht in vergelijking met de D20 voorganger.

• Een verbeterd thermomanagement en geoptimaliseerd verbrandingsconcept spelen hierbij een centrale rol.

Maximaal laadvermogen
Voor klanten die laadvermogen bijzonder belangrijk vinden is er de MAN met de D15 motor. Een 9 liter motor met vermogens van 330 tot 400 pk en die 230 kilo lichter is dan de voorganger. Met gebruik van een intarder kunt u kiezen voor de turbo EVBec motorrem - die qua prestaties vergelijkbaar is - waardoor het gewichtsvoordeel zelfs kan oplopen tot 300 kilo.

MAN NOW ready
In de nabije toekomst is MAN NOW beschikbaar. Met dit systeem kunnen MAN functies en services over-the-air worden aangeschaft. De truck hoeft dan niet meer naar de werkplaats voor een benodigde update/upgrade.

Lees HIER alles over de nieuwe MAN TRUCKS