Nedcargo

Vijf MAN-trucks voor Nedcargo • Service om de hoek telt ook mee Logistiek dienstverlener Nedcargo met vijf vestigingen in Nederland en België heeft vijf nieuwe MAN TGX 19.460 XLX-trekkers in gebruik genomen. De MAN-trucks rijden inmiddels al enige tijd naar volle tevredenheid. ‘We hadden al MAN- trucks in de vloot en de MAN-dealer is onze buurman in Waddinxveen. We worden daar altijd goed geholpen en service naast de deur is ook een zwaarwegend argument’, aldus fleet manager Marten Jan van der Laan van Nedcargo.

De ondertitel van Nedcargo is ‘Wasteless Supply Chain’ en dat moet breed gezien worden. Met ‘wasteless’ wordt minder verspilling van milieu, tijd, talent, voedsel en transport bedoeld, en geen verlies van uren, kilometers en brandstof. Het feit dat MAN- dealervestiging van Van Leeuwen Truckservice letterlijk naast de deur zit van de hoofdvestiging van Nedcargo in Waddinxveen, past dan ook prachtig in die filosofie. Het halen of brengen van de trucks is namelijk geen thema en daar gaat geen manuur of kilometer mee verloren. Marten Jan van der Laan: ‘Wij hadden vanuit het verleden een aantal MAN--trucks in de vloot en daarmee ook een aantal tevreden MAN-chauffeurs. Dat is voor ons toch een argument, want een tevreden chauffeur is erg belangrijk. Dat blijkt ook uit de specificaties van de trucks. Deze vijf trekkers zijn voorzien het complete veiligheid- en comfortpakket, inclusief een standairco, 220V omvormer, koelkast en een ledlichtbak op de cabine.’

 

De hele keten voor rekening nemen 

Nedcargo werkt in de Benelux voor een aantal grote partijen in de food- en beverage-sector, en levert hoofdzakelijk de DC’s van de grote retailers. Voor die activiteiten zet Nedcargo LZV-combinaties en opleggers in voor de grote volumes. Daarnaast zijn er city trailers en bakwagens voor de fijnmazige binnenstedelijke distributie van onder meer dranken aan de kleinere afnemers, slijterijen en horeca. Daarmee biedt Nedcargo het volledige pakketvoor de klanten vanuit de productie tot in de slijterij of de horeca. ‘Doordat wij de hele keten voor onze rekening nemen is betrouwbaarheid prioriteit nummer één. Op dat gebied hebben de MAN-trucks bij ons een uitstekende reputatie. Daarnaast kijken we uiteraard nauwlettend toe op het TCO-plaatje en ook daarin doet MAN het goed. Belangrijk is dat de chauffeurs en onze eigen chauffeurscoach het eerste jaar door MAN worden begeleid en getraind op de nieuwe voertuigen. Deze nieuwe generatie trucks heeft heel veel nieuwe technologie aan boord en daar moeten onze chauffeurs mee om leren gaan. Een goede coaching is op dat gebied onmisbaar, en dat wordt door MAN keurig onderkend en geregeld’, aldus Marten Jan van der Laan.

 

Ontzorgd met R&O contract

De MAN TGX-trekkers zijn uitgevoerd met een negen-tons vooras en een wielbasis van 390 cm. De trucks zijn uitgerust met de D26 krachtbron met 460 pk in combinatie met de volledig geautomatiseerde TipMatic versnellingsbak. De trucks worden door Van Leeuwen Truckservice volledig onderhouden en geserviced in een reparatie-onderhoudscontract. Nedcargo rijdt gemiddeld acht jaar met een voertuig bij een kilometrage van rond de 100.000 km per jaar.

De ondertitel van Nedcargo is ‘Wasteless Supply Chain’ en dat moet breed gezien worden. Met ‘wasteless’ wordt minder verspilling van milieu, tijd, talent, voedsel en transport bedoeld, en geen verlies van uren, kilometers en brandstof. Het feit dat MAN- dealervestiging van Van Leeuwen Truckservice letterlijk naast de deur zit van de hoofdvestiging van Nedcargo in Waddinxveen, past dan ook prachtig in die filosofie. Het halen of brengen van de trucks is namelijk geen thema en daar gaat geen manuur of kilometer mee verloren. Marten Jan van der Laan: ‘Wij hadden vanuit het verleden een aantal MAN--trucks in de vloot en daarmee ook een aantal tevreden MAN-chauffeurs. Dat is voor ons toch een argument, want een tevreden chauffeur is erg belangrijk. Dat blijkt ook uit de specificaties van de trucks. Deze vijf trekkers zijn voorzien het complete veiligheid- en comfortpakket, inclusief een standairco, 220V omvormer, koelkast en een ledlichtbak op de cabine.’

 

De hele keten voor rekening nemen 

Nedcargo werkt in de Benelux voor een aantal grote partijen in de food- en beverage-sector, en levert hoofdzakelijk de DC’s van de grote retailers. Voor die activiteiten zet Nedcargo LZV-combinaties en opleggers in voor de grote volumes. Daarnaast zijn er city trailers en bakwagens voor de fijnmazige binnenstedelijke distributie van onder meer dranken aan de kleinere afnemers, slijterijen en horeca. Daarmee biedt Nedcargo het volledige pakketvoor de klanten vanuit de productie tot in de slijterij of de horeca. ‘Doordat wij de hele keten voor onze rekening nemen is betrouwbaarheid prioriteit nummer één. Op dat gebied hebben de MAN-trucks bij ons een uitstekende reputatie. Daarnaast kijken we uiteraard nauwlettend toe op het TCO-plaatje en ook daarin doet MAN het goed. Belangrijk is dat de chauffeurs en onze eigen chauffeurscoach het eerste jaar door MAN worden begeleid en getraind op de nieuwe voertuigen. Deze nieuwe generatie trucks heeft heel veel nieuwe technologie aan boord en daar moeten onze chauffeurs mee om leren gaan. Een goede coaching is op dat gebied onmisbaar, en dat wordt door MAN keurig onderkend en geregeld’, aldus Marten Jan van der Laan.

 

Ontzorgd met R&O contract

De MAN TGX-trekkers zijn uitgevoerd met een negen-tons vooras en een wielbasis van 390 cm. De trucks zijn uitgerust met de D26 krachtbron met 460 pk in combinatie met de volledig geautomatiseerde TipMatic versnellingsbak. De trucks worden door Van Leeuwen Truckservice volledig onderhouden en geserviced in een reparatie-onderhoudscontract. Nedcargo rijdt gemiddeld acht jaar met een voertuig bij een kilometrage van rond de 100.000 km per jaar.